Domov Diskusné Fóra Radíme si navzájom O tom, prečo „chceme“ okná čo najlacnejšie

Táto téma obsahuje 0 odpovedí, má 1 hlas, a bola naposledy aktualizovaná používateľom  domabyt pred 2 rokmi, 8 mesiacmi.

Zobrazuje sa príspevok 1 (z 1 celkovo)
  • Autor
    Príspevky
  • #1000

    domabyt
    Keymaster

    Od 1.1.2013 platí na Slovensku revidovaná tepelnotechnická norma STN 73 05 40 – 2: 2012 – Tepelná ochrana budov. Jej podstatou je zadefinovanie vyšších tepelnotechnických parametrov a vlastností stavebných materiálov, z ktorých sa majú stavať rodinné domy. Norma zadefinovala nové tepelnotechnické vlastnosti aj pre okná.

    Dnes platí odporúčaná hodnota pre celé okno U okna = 1,4 W/m2K. Pre ďalšie obdobia platí: v roku 2016 budú môcť mať okná tepelnú stratu U okna cez plochu 1 m2 len 1,0 W/m2K a v roku 2020 už bude môcť byť tepelná strata U okna len 0,6 W/m2.K. Toto sa dá docieliť iba z kvalitnejších komponentov, z ktorých okno zmontujeme!
    Akonáhle sa však začne rozprávať o zvýšenej kvalite okien a že za túto zvýšenú tepelnoizolačnú vlastnosť je potrebné zaplatiť, tak sa väčšina stavebníkov začne opytovať – prečo? Takéto správanie je podľa údajov predajcov okien u 99 % záujemcov!
    Premietnutie vyššej ceny komponentov, ako sú kvalitnejšie kovanie, izolačné trojsklo či štvorsklo, tri tesnenia, tesnenie v rovine zasklenia či vliepanie skla… do vyššej výslednej kvality, a teda aj konečnej ceny okna, je pre skoro každého stavebníka neprijateľné!!!
    Toto naše nepremyslené správanie sa vyplýva z faktu, že z pohľadu našich príjmov máme pocit, že cena celej stavby je „vysoká“, a tak „musíme“ šetriť všade, kde sa dá.
    Svoj „diel viny“ má na tomto stave aj marketingová stratégia „oknárov“, keď v čase nástupu hospodárskej recesie (ktorá trvá už vyše 5 rokov) eliminovali pokles zákaziek znižovaním ceny a pritom prezentovali vylepšenie kvality okien. Stúpajúce náklady za kvalitnejšie komponenty, ktoré montovali do svojich výrobkov (napr. akcie typu: izolačné trojsklo za cenu dvojskla), eliminovali znižovaním svojej obchodnej marže.
    Tento trend však nejde aplikovať donekonečna. Každé podnikanie musí zabezpečiť aspoň jednoduchú reprodukciu – taký je princíp trhu.
    Aké je naše správanie? Okná na celý dom stoja obvykle 7 – 8 000 eur. Túto cenu chce stavebník zásadne znížiť a je mu jedno, akou cestou. Cez internet si dá spracovať aj 10 cenových ponúk, na ktorých ho zaujíma len celková cena. To preto, že nedokáže odborne posúdiť špecifikácie kvality od jednotlivých výrobcov (laické, zaužívané hodnotenie kvality je spojené s číslom 1,1 a ak v ponuke je, tak je to dobrá ponuka!!!), čiže „jedná“ sa len o celkovej cene. Stavebník absolútne ignoruje dopady takéhoto rozhodnutia pre budúcnosť. Viac o tejto problematike je v druhom príspevku.

    Ing. Pavel Kleskeň

Zobrazuje sa príspevok 1 (z 1 celkovo)

Musíte byť prihlásený any ste mohli odpovedať na túto tému

Kto sme a čo ponúkame

sme profesijne usporiadaný online časopis o stavebných firmách a materiáloch na Slovensku. Jeho cieľom je rýchle vyhľadávanie informácií a dodávateľských firiem pri stavbe rodinného domu.

Stavebníctvo

Zložité hospodárske obdobie, ktoré už 5 rokov trápi slovenské stavebníctvo, naplno odkrylo jeho problémy a nedostatky.

Prínos pre návštevníka stránky

Rýchla orientácia v odbore stavebníctva zrozumiteľnými článkami aj pre neodborníkov. Budú ich pripravovať najväčšie špičky, osobnosti a kvalitní realizátori prác.

Naši partneri

Ing. Pavel Kleskeň
šéfredaktor
0903 721 235
PhDr. Andrej Fabík
zástupca šéfredaktora
0904 978 305
Mirka Kleskeňová
redaktorka
0903 401 077
Štefan Majerník
obchodný zástupca
0903 781 341
Ing. František Orth
obchodný zástupca
0911 721 233
Mgr. Peter Jurovčák
obchodný zástupca
0903 210 551
Martin Strihovský
grafik
0903 046 808

Adresa redakcie: Trenčianska 47, 821 09 Bratislava
www.domabyt.sk